Friday, January 22, 2010

Total Bilirubin 膽紅素

前2日, 帶pika 跟chino 去做老貓身體檢查, 總括來說結果都是理想的, 特別是chino, 比起09年3月時很多驗血指數都正常番, 特別係ALT(肝臟) 由111下降至30, 大成功, 不往我三不五時灌水灌糧. 只是chino的體重一直依靠我handfeed力度而上上落落, 努力餵食日子就有8.8-9.0lb, 懶散d 就只剩8.1-8.3lb, 似乎別無選擇, 我必須勤勤力力塞哂d 干干入chino口, 外加雞柳+水 保持一定體重.



#############################################

Pika方面, 對上一次驗血係08年1月, 因為老陳太渣啦, 根本抽唔到pika血 (佢話pika哥哥咬佢喎…抵死), 所以都係去番betty度驗啦. 今次Pika有3個指數超出正常範圍:
TP (total protein) 91g/L (range : 57-89)
GLOB (血清球蛋白) 57g/L (range: 28-51)
TBIL (Total Brilirubin膽紅素) 29umol/L (range: 0-15)


對照2年前pika既報告, TBil 由 "2" 上升至而家 "29". 有d 擔心呢. 問過vet, 問過朋友, 上過網搵資料…"膽紅素過高"既原因-->

原來膽紅素是紅血球新陳代謝的廢物, 紅血球的生命係120日, 今天剛新生出來的紅血球在120日後就會自然破壞而從血流中消失. 每天身體內有1/120的紅血球被破壞=每天有1/120紅血球的廢棄物(即膽紅素) 需要排走. 肝細胞就是處理這些廢物的, 正常肝細胞一定可以處理得了每天所排走的膽紅素, 但當肝細胞受到損傷時就不能發輝相關功能, 處理膽紅素的能力也降低了. 另一方面, 正常肝細胞能夠處理每天所產生膽紅素的六倍的膽紅素, 所以如果只係輕度肝問題膽紅素亦不會過高既 ….. 而家 pika 咁高, 代表住佢身體係handle 唔到咁多紅血球新陳代謝的廢物.

膽紅素高一般有3個身體機能問題 -->
1. 溶血性貧血 (pika 既血液紅/白血球 同 濃度都ok)
2. 肝病 = 黃疸 、病毒性肝炎 、藥物性肝炎 、先天性膽紅素代謝障礙
3. 膽道性疾病 = 塞左條膽管 (crystal, 發炎, 生虫, 腫瘤)

vet話一般係同肝有關 (但pika既ALT ok丫, 肝功能無問題), 叫我keep住睇會唔會有無胃口+眼白黃 既出現, 有可能係黃疸病的先兆. 不過要等pika哥哥無胃口, 可能要未期先發現了(啋啋啋). 

至於(3)既膽管塞,vet話貓地應該感覺好痛,會唔郁...但係pika一直都唔多郁既, 我亦唔覺得佢係好痛苦, 要多d觀察.
#############################################

上面3個原因都會另膽紅素過高, 不過我"估"pika哥哥係第4個原因 --> BARF
(vet 唔肯comment 呢個原因, 因為唔知barf既成份)

pika係近呢9個月開始食barf既, 食左barf pika哥哥既屎屎變得好good, 我非常滿意所以keep住一日一餐barf (60g). 每日定時定量既生肉有一定份量既血入埋肚, 額外份量既紅血球分解另肝臟負荷不來, 趕不及將廢物排走....

毫無疑問, barf 對於pika消化系統有好好既幫助, 但奈何佢既肝臟應付唔到, 所以我打算由此入手: 用1.5個月時間轉變pika既食物, 由1日1餐barf 轉做2日1次, 再慢慢停哂barf (噢...代表我要搵一隻新既干干, pika係食左唔會苛既). 8個月之後驗多一次血, 睇下tbil 會唔會下降番, 就可以知道我既推斷是否成立了.

當然...呢個只係我"估"既, 係呢段日子, 亦不能排除黃疸同膽管系統既問題, 要知道呢2個point都會有致命既可能性, 我要小心小心.

好可惜丫, 直至現時我都好信barf係對貓貓好既食物, 但可能pika年紀已大 (進入9歲了), 某部份機能開始衰退 work 得慢一d, 負擔唔起太有營養既食物, 所以無計啦, 只能放棄barf既計劃, 去番干干+罐頭既日子啦.

No comments:

Post a Comment